تعریف سنسور نوری:

در حالت کلی برای تعریف سنسور نوری ابتدا باید دانست سنسور چیست. سنسور ها قطعه هایی الکتریکی هستند که بر حسب نوع خود، می توانند عوامل مختلفی را مانند گرما، نیرو های مختلف، فشار، نور و ... به سیگنال هایی الکتریکی تبدیل کنند. انواع مختلف سنسور با کارکرد های متفاوت وجود دارد که از آن ها می توان به سنسور های نوری ، سنسور های حساس به فشار، سنسور های حساس به حرارت و ... اشاره نمود. می توان سنسور ها را از جهت تماس داشتن یا نداشتن با عامل به وجود آورنده ی سیگنال در سنسور، به دو نوع تقسیم کرد.

 

سنسور هایی که تماس دارند  و از نظر مکانیکی باید عاملی با آن ها برخورد و تماس فیزیکی داشته باشد تا فعال شده و سیگنال از آن ها ارسال شود. مانند سنسور های میکروسوئیچ.

سنسور هایی که فاقد تماس هستند، بدون این که به آن ها عاملی برخورد کند یا حتی کوچک ترین تماسی داشته باشد فعال شده و به ارسال سیگنال می پردازند. سنسور نوری از این جنس می باشد.

روش کار سنسور نوری:

سنسور نوری قطعه هایی هستند که در صنعت دارای کاربرد های بسیاری می باشند و امکان جستجو کردن اشیاء را بدون اینکه تماسی با آن ها داشته باشند و با هر فاصله ای به وسیله ی نور امکان پذیر می کند. کارکرد سنسور های نوری مانند چشم است که با انعکاس نور تابیده شده می تواند اجسام مورد نظر را با هر فاصله ای تشخیص دهد. سنسور های نوری می توانند با اندازه گیری کردن کمیت نور تابیده شده به شیء، انعکاس آن را به شکلی که طبق نوع دستگاه خوانا است دریافت کرده و فعال شود. از کاربرد این دستگاه می توان به لامپ های خودکار اشاره نمود. در داخل این دستگاه فرستنده ی امواج های مادون قرمز وجود دارد که با فرستادن این موج ها و رفلکس آن ها، سنسور های نوری فعال خواهد شد. 

فروشگاه تهران اتوماسیون عرضه کننده انواع سنسور با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد.

ارتباط با ما

آدرس : تهران، لاله زار جنوبی، جنب بانک ملت، پاساژ بوشهری، طبقه همکف، پلاک ۶۷

ایمیل : info@teh-automation.com

شماره های تماس : ۳۳۱۱۷۷۲۳  ۰۲۱ - ۳۳۱۱۷۶۵۱  ۰۲۱ - ۳۳۹۴۴۸۴۲  ۰۲۱

تلفکس : ۳۳۹۴۴۸۱۲  ۰۲۱

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 845
نمایش همه
علاقه مندی ها ()