در روش جوشکاری به وسیله دستگاه های جوش آرگون که در استانداردهای اروپایی TIG نامیده می شود، گرمای مورد نیاز برای ذوب با استفاده از قوس الکتریکی ایجاد می شود. فرایند این نوع جوشکاری به وسیله چهار قسمت اصلی انجام می شود. این چهار بخش عبارت هستند از؛ تورچ، الکترود، منبع تغذیه و گاز محافظ.

  • تورچ: وظیفه تورچ در دستگاه جوشکاری هدایت جریان به الکترود و گاز محافظ به محل مورد نظر جوشکاری است. تورچ دارای اجزای مختلفی است. شعله پوش یکی از قسمت های آن است که جنس آن سرامیکی بوده و کاربرد آن هدایت گاز به منطقه جوش است. بدنه تورچ نیز از جنس پلیمر بوده و اجزای تورچ را نگه می دارد. کلت، لنز گازی، درپوش، حلقه تفلونی و میکروسوئیچ از دیگر اجزای تشکیل دهنده تورچ هستند.
  • الکترود: نوع الکترود به کار برده شده در این نوع جوشکاری، از جنس تنگستن می باشد. دلیل استفاده از این نوع الکترود، نقطه ذوب بالا، دوام بالا در حین جوشکاری، مقاومت الکتریکی مناسب و هدایت گرمایی بالا و توانایی کار با جریان های AC و DC است. الکترود تنگستن را براساس نوع عنصر آلیاژ آن و رنگ و ترکیب شیمیایی طبقه بندی می کنند.
  • گاز محافظ: وظیفه این گازها محافظت از حوضچه مذاب و الکترود تنگستن در برابر اثرات مضر اتمسفر است. این گازها همچنین بر مقدار گرمای ایجاد شده و ظاهر جوش تاثیر می گذارد. گازهای مورد استفاده در این جوش معمولا آرگون و هلیم که گازهای خنثی بوده و هیچ اثری بر حوضچه مذاب ندارند، هستند.
  • منبع تغذیه: در منبع تغذیه جریان برق AC و DC توسط ترانسفورماتور، رکتی فایر، ژنراتور و اینورتر تامین می شود و تمام تنظیمات مورد نیاز برای جوشکاری در این بخش تنظیم می شود.
  • سیم جوش: این بخش در دستگاه جوش آرگون کاربرد دارد و براساس جنس فلز پایه و خواص متالورژیکی، مکانیکی، مقاومت در برابر خوردگی و خواص فیزیکی انتخاب می شود. علاوه بر این شرایط محیطی مختلف مانند دما نیز بر روی انتخاب سیم جوش تاثیر دارد. برای خرید و اطلاع از قیمت دستگاه جوش ها به فروشگاه ابزار آذین مراجعه نمایید.

برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ابزار آذین از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

آدرس : تهران ، نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی، بن بست جمالدار2، پلاک30 ، واحد3

شماره تماس : 66723616-021 /66171735-021

ایمیل : info@abzarazin.com

همراه : 09125483995

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1140
نمایش همه
علاقه مندی ها ()