نحوه عملکرد دستگاه جوش آرگون

یکی از کاربردی ترین روش های جوش که در صنایع مختلف مانند صنایع پتروشیمی، پالایشگاه ها و نیروگاه ها، نظامی برای ساخت تجهیزات نظامی، دریایی و... استفاده می شود، جوشکاری با انواع دستگاه جوشکاری آرگون است. استفاده از این دستگاه نیاز به مهارت، تخصص و تجربه بالا دارد و تنها کسی که می تواند از آن استفاده کند، جوشکار آموزش دیده و متخصص می باشد.

فرایند استفاده از این نوع دستگاه جوش، به چهار قسمت اصلی در دستگاه شامل تورچ، الکترود یا سیم جوش، منبع تغذیه و گاز محافظ مربوط می شود.

فرایند جوشکاری در دستگاه جوش آرگون

در این فرایند الکترودها از جنس تنگستن بوده که این الکترودها دارای انواع مختلفی هستند. الکترودهای خالص، توریم دار، لانتان دار، سزیم دار و... از انواع الکترود تنگستن می باشند. این الکترود ها در داخل تورچ قرار گرفته و استفاده می شوند. وظیفه تورچ در جوشکاری انتقال الکترود، گاز و جریان از منبع تغذیه به محل جوشکاری می باشد.

گاز محافظ نیز که از گازهای خنثی مانند آرگون و هلیوم هستند، وظیفه محافظت از الکترود را در حوضچه مذاب دارد. پس از آن قوس الکتریکی توسط مسیری از جریان الکتریکی که در میان گاز محافظ وجود دارد، ایجاد می شود. این قوس بین الکترود و وسیله یا قطعه ای که قرار است اتصال جوشکاری روی آن انجام شود، گرما و حرارت تولید کرده و فلز مورد نظر را ذوب می کند.

منبع تغذیه در دستگاه جوش آرگون، شامل دستگاه هایی با جریان ثابت و یا ولتاژ ثابت است. در نوع جریان ثابت طول قوس الکتریکی تغییر کرده و این بر روی ولتاژ و آمپر اثر می گذارد. در حالی که در دستگاه ولتاژ ثابت، قوس الکتریکی خاصیت خودتنظیمی داشته و تغییرات در طول قوس سریع جبران می شود.

گاهی در جوشکاری با دستگاه جوش آرگون از سیم جوش استفاده می کنند. سیم جوش به صورت کلاف بوده و دارای سایزهای مختلفی می باشد. با بالا رفتن جریان، سایز سیم ها نیز تغییر کرده و از سیمی با قطر بیشتر استفاده می شود. این سیم ها برای جوشکاری بر روی فلزاتی مانند مس، آلومینیوم، نیکل و... کاربرد دارند. فروشگاه ابزار آذین عرضه کننده انواع دستگاه جوش و همچنین انواع قطعات دستگاه جوش می باشد.

برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ابزار آذین از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

آدرس : تهران ، نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی، بن بست جمالدار2، پلاک30 ، واحد3

شماره تماس : 66723616-021 /66171735-021

ایمیل : info@abzarazin.com

همراه : 09125483995

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1225
نمایش همه
علاقه مندی ها ()