تفاوت قطعات داخلی دستگاه جوش اینورتر با سایر دستگاه ها

دستگاه های جوشکاری مختلف در صنایع متفاوتی مانند تولید وسایل فلزی، صنایع هوایی، فضایی، ساخت و ساز، نیروگاه ها و... کاربرد دارند. قطعات داخلی انواع دستگاه جوش می توانند به صورت شیمیایی و یا الکتریکی طراحی شوند و از هر نوع در زمان و مکان خاصی استفاده می شود.

دستگاه جوش اینورتر، نسبت به سایر دستگاه های قدیمی تر تکنولوژی پیشرفته تری دارد. همچنین توانایی کار با جریان های مختلف اعم از مستقیم و متناوب را دارا می باشد. اما برخی دیگر دستگاه ها از این نوع تنها با جریان مستقیم کار می کنند.

مهمترین تفاوت این نوع دستگاه با سایر دستگاه های جوش، در تبدیل جریان متناوب به جریان خروجی است. قطعات داخلی دستگاه جوش های قدیمی طوری طراحی شده است که برای تبدیل شدت جریان های مختلف از ترانسفورماتور با یک هسته آهنی استفاده می شود.

اما در دستگاه های اینورتر به جای هسته از مدار الکتریکی استفاده می کنند. جریان الکتریکی ورودی AC به این دستگاه توسط دستگاه رکتیفایر به جریان DC تبدیل می شود که این جریان در فرکانس بالا تولید می کند.

تفاوت دیگر این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های جوش، حجم و وزن این دستگاه است. این دستگاه کوچک و سبک بوده و مصرف برق کمتری دارد. قدرت و کیفیت جوش این نوع دستگاه ها بالا بوده و از انواع الکترودها برای انجام عملیات جوش می توان برای این دستگاه استفاده کرد.

دستگاه اینورتر با استفاده از برق تک فاز کار می کند و بیشتر برای مصارف جزئی و خانگی کاربرد دارد. میزان آمپر دریافتی دستگاه جوش اینورتر نسبت به سایر دستگاه ها کمتر می باشد و بین 18 تا 22 آمپر است. قوس الکتریکی آن نیز پایدار و متعادل است.

برخی دیگر از دستگاه های جوش وجود دارند که از یک مولد به نام دینام و یک الکتروموتور در آن استفاده می شود. دینام به وسیله الکتروموتور به حرکت درآمده و جریان الکتریکی به وجود می آید. اما با استفاده از این دستگاه از برخی الکترودها نمی توان استفاده کرد. همچنین بعضی از فلزات را نیز نمی توان با آن جوشکاری کرد.    ابزار آذین عرضه کننده انواع دستگاه جوش و قطعات آن می باشد.

برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ابزار آذین از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

آدرس : تهران ، نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی، بن بست جمالدار2، پلاک30 ، واحد3

شماره تماس : 66723616-021 /66171735-021

ایمیل : info@abzarazin.com

همراه : 09125483995

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1269
نمایش همه
علاقه مندی ها ()