بررسی ویژگی های انواع دستگاه الپتیکال:

در این مقاله به بررسی انواع دستگاه الپتیکال و یا همان اسکی فضایی می پردازیم. شاید دستگاه های الپتیکال یکی از ملایم ترین دستگاه های ورزشی باشد اما در حقیقت تمرین با الپتیکال می تواند به کاهش وزن و افزایش استقامت قلبی کمک کند چون بیشترین گروه های عضلانی را فعال می کند و در نتیجه این فعالیت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. یکی از مزایای این دستگاه این می باشد که اگر شما باردار هستید و یا دچار جراحت شده اید می‌توانید به راحتی از این دستگاه استفاده کنید چون تمرینات الپتیکال می‌تواند تمام بدن شما را تقویت کند. این بدان معناست که کاربر می تواند فعالیت های روزانه خود را با سهولت بیشتری انجام دهد چون سیستم ایمنی بدن تقویت می شود. تقریبا تمامی مدل های دستگاه اسکی فضایی دارای برنامه های ورزشی از پیش تعیین شده هستند که حتی اگر کاربر برنامه تازه‌ای به دستگاه ندهد باز هم می‌تواند با همین برنامه ها ی از پیش تعیین شده بدن خود را به چالش بکشد.

معرفی دیگر مزیت اسکی فضایی:

یکی دیگر از مزایای دستگاه الپتیکال بررسی نرخ ضربان قلب می باشد که به وسیله حسگر هایی که بر روی دسته تعبیه شده اند و یا از طریق کمربند مخصوصی که به دور سینه بسته میگردد، نمایش داده می شود. داشتن نرخ ضربان قلب در برنامه تمرینی جهت نظارت بر سرعت بسیار مهم محسوب می شود. این دستگاه در واقع ترکیبی از دوچرخه سواری، اسکی و پیاده روی می باشد. به همین دلیل می تواند تمام بدن را یعنی هم قسمت بالاتنه و هم قسمت پایین تنه را دچار چالش کند.این دستگاه از فشار و آسیبی که در هنگام دویدن بر مفاصل و زانوها وارد میشود جلوگیری می کند به همین دلیل استفاده از  این دستگاه بیشتر از پیاده روی و دویدن برای افرادی که دچار مشکلات زانو هستند توصیه می شود. برخی تصور می‌کنند استفاده از دستگاه اسکی فضایی بسیار ساده می باشد و تحرک کمی ایجاد می کند. اما حقیقت این می باشد که بین دستگاه تردمیل و دستگاه اسکی فضایی برای چربی سوزی دستگاه اسکی فضایی تاثیر بیشتری دارد. بنابراین کاربرانی که تنها قصد کاهش وزن را دارند استفاده از دستگاه اسکی فضایی بیشتر توصیه می شود چون یک تمرین هوازی می باشد برای کسانی که می‌خواهند آستانه هوازی خود را افزایش دهند و کمترین فشار بر روی مفاصل و بدنه آن ها ایجاد شود. در این دستگاه می‌توانیم از پدال ها در جهت عقب نیز استفاده کنیم که این کار برای تقویت برخی از عضلات عالی می باشد. در واقع وقتی شما به شکل برعکس بر روی پدال پا می زنید عضله چهارسر ران حتی خیلی بیشتر به چالش کشیده می‌شود. در واقع استفاده از دستگاه اسکی فضایی باعث میشود که تمام بدن در هنگام ورزش به کار گرفته شود و این خود یکی از مزایای این دستگاه می باشد. با خرید انواع اسکی فضایی میتوان‌برای لاغری، عضلات شکمی، تقویت ماهیچه های ران، مچ پا، چربی سوزی، کاهش وزن و تقویت عضلات پایین تنه استفاده نمود.

انواع دستگاه های اپتیکال:

  • دسته ثابت و متحرک: دستگاه های دسته ثابت بیشتر بر روی نیم تنه پایینی تمرکز دارند و دستگیره های ثابت دارند. اما دستگاه های متحرک هم بر روی نیم تنه پایینی و هم بالایی باعث ایجاد ورزش می شوند.
  • حرکت پدال ها: همه دستگاه های الپتیکال دارای حرکات وابسته، مستقل و یا پدال معکوس می باشند. در حالت مستقل تمرین سخت تر می باشد چون باید هر پا جداگانه پدال بزند، اما در حالت وابسته زمانی که یک پا پدال میزند نیرویی به پدال دیگر وارد میشود که به شما کمک می کند راحت تر پدال بزنید. در حالت پدال معکوس دستگاه این امکان را به شما می دهد که به صورت برعکس پدال بزنید و تمرینی قوی تر روی عضلات عقب ران انجام دهید
  • شیب: برخی از انواع دستگاه اسکی فضایی قابلیت تنظیم شیب دارند که این خود یکی از مهم ترین مزایا محسوب می شود.

تماس دفتر مرکزی :

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 - 02166085712

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی ← 09122648409 حاجیلویی ← 09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم .. کد پستی: 1344673969

آدرس دفتر اداری : میدان آزادی خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای دکتر هوشیار پلاک 83 طبقه ی سوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 831
نمایش همه
علاقه مندی ها ()