در این مقاله به بررسی دمبل می پردازیم. امروز باشگاه های بدنسازی زیادی در سطح شهرها وجود دارد. زمانی که اسم بدنسازی به میان می آید توجه همه سمت ابزارها و تجهیزات ورزشی می رود. دمبل یا وزنه یکی از تجهیزات باشگاهی بدنسازی می باشد که می توان از آن به صورت تکی و جفت استفاده نمود. امروز همه افراد علاقمند به داشتن ظاهر زیبا و جذاب هستند. برای داشتن چنین اندامی نیازمند به انجام تمرینات ورزشی می باشید .در واقع تمرینات ورزشی اگر طبق اصول و برنامه انجام شوند می‌توانند برای شکل دادن عضلات بدن موثر باشند. استفاده از وزنه نیز برای رشد و شکل دادن به عضلات بسیار موثر است. استفاده از دمبل در ورزش قدمتی طولانی دارد .در هر بار استفاده از وزنه ماهیچه های دو سر، شانه ها و قفسه سینه تقویت می شوند استفاده اصولی از این وسیله می‌ تواند شما را از شر چربی های بد شکل راحت نمایند. شما می‌توانید در باشگاه، درزمان پیاده‌روی و یا در خانه از وزنه استفاده کنید. در واقع استفاده از وزنه می تواند شما را در رسیدن به اندامی سالم و زیبا کمک کند. یکی از نکات قابل توجه در هنگام خرید انواع دمبل این مورد می باشد که شما باید با توجه به توان بدنی خود و نوع ورزشی که انجام می دهید وزنه مورد نیاز خود را خریداری کنید. چون اگر انتخاب نادرستی داشته باشید می تواند سبب آسیب های جدی و جبران ناپذیری برای شما شود .این وسیله ورزشی علاوه بر قیمت مناسبی که در مقایسه با دیگر تجهیزات ورزشی دارد فضای کمتری هم اشغال می کند.از سایر مزایای استفاده از دمبل می توان به شکل دهی و فرم دهی عضلات، افزایش قدرت مفاصل، افزایش حجم مفاصل اشاره نمود. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این وسیله ورزشی در ایجاد تقارن در دو طرف بدن و فرم دهی یکسان عضلات دو طرف بدن می باشد .موردی که شاید در دیگر وسایل ورزشی وجود نداشته باشد و عضله های چپ و راست بدن رشد ناهمگن داشته باشند.

 بررسی ویژگی های انواع دمبل:

انواع حرکات ورزشی که با استفاده از دمبل انجام شوند عبارتند از پرس کتف، پرس دست در کتف، پرس کف دست در کتف عقبی، پرس کف دست در کتف متناوب، پرس ساده، کشش جانبی، بالا بردن جلوی، انقباض کوتاه شانه، پرس هول دادن اشاره نمود.

یکی از معایب بزرگ استفاده طولانی مدت از وزنه در افراد سالمند و بیمارانی که مشکل قلبی دارند افزایش فشارخون است. بنابراین زمان استفاده از این وسیله ورزشی نحوه گرفتن وزنه و تنفس صحیح در انجام تمرینات باید رعایت شود. بنابراین قبل از استفاده از این وسیله ورزشی اگر بیماری خاصی دارید لازم است با پزشک معالج خود و یا پزشک متخصص طب ورزشی در مورد استفاده از این وسیله ورزشی مشورت کنید. البته امروزه افراد کمی در جامعه شناخت و آگاهی کامل در مورد این وسیله ورزشی دارند که همین امر سبب می‌شود که از این وسیله ورزشی استفاده چندانی نشود استفاده مداوم از دمبل میتواند عضلات مختلف را مانند سرشانه، پشت بازو، سینه، موچ و غیره را نرمش و ورزش دهد. در زمان قدیم استفاده از این وسیله ورزشی بیشتر مختص مردها بوده ولی امروز بانوان نیز از این وسیله ورزشی استفاده می‌کنند و استقبال ویژه‌ای از این وسیله ورزشی داشتند همانطور که امروزه در باشگاه‌ها شاهد تمرین بانوان برای داشتن عضلات خوش فرم هستیم این وسیله ورزشی از وزن ۵۰۰ گرم تا وزن های بیشتر در بازار و باشگاه ورزشی موجود می باشد. وزن برخی از انواع وسیله ورزشی قابل تغییر می باشد ولی وزن بعضی نیز ثابت است .خرید این وسیله ورزشی در مقایسه با انواع تجهیزات ورزشی و باشگاهی بسیار مقرون به صرفه تر است. امروز بهترین نوع وزنه توسط کارخانه ایوان کو آمریکا ساخت و تولید می شود. استفاده از وزنه ورزشی بعد از وزن کم کردن برای شکل دادن به عضلات بدن بیشتر از ورزش های هوازی می تواند موثر باشد.

تماس دفتر مرکزی هایپرجیم :

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 - 02166085712

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی ← 09122648409 حاجیلویی ← 09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم .. کد پستی: 1344673969

آدرس دفتر اداری : میدان آزادی خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای دکتر هوشیار پلاک 83 طبقه ی سوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 898
نمایش همه
علاقه مندی ها ()