چاپ کتاب یکی از مهم ترین خدماتی است که در حوزۀ نشر کتاب برای نویسندگان در نظر گرفته می شود. در واقع فرآیند تبدیل دست نوشته به کتاب بسیار دشوار است. از این رو مراکز نشر کتاب با أخذ مجوز از اتحادیۀ مربوطه، بستر را برای چاپ و نشر کتاب برای نویسندگان ساده تر از گذشته می نماید. در نتیجه مؤلفین و نویسندگان این مرز و بوم می توانند با مراجعه به انتشارات معتبر، در مدت زمان کوتاهی فرآیند مراحل ثبت و چاپ کتاب را سپری کنند و در نهایت کتاب خود را در داخل ویترین کتاب فروشی ها ملاحظه نمایند. همانطور که می دانید یکی از مراحلی که در فرآیند انتشارات چاپ کتاب باید طی شود، مسئله دریافت مجوز از سوی سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مرکز انتشارات می تواند به نویسندگان کمک کند تا کتاب خود را منتشر نمایند.

ویرایش به همراه چاپ کتاب

عموماً چاپ و نشر کتاب به همراه ویرایش است. در واقع ابتدا دست نوشته های نویسنده و مؤلفان در دسترس ویراستار قرار می گیرد و از نظر رعایت اصول نگارش و غلط املایی بررسی کامل می شود و سپس توسط صحاف، قالب و ابعاد کتاب در نظر گرفته می شود. البته لازم به ذکر است که افزودن تصاویر، متناسب با نوشته نیز به عنوان بخشی از مراحل چاپ کتاب در نظر گرفته می شود. در واقع صفحه آرایی و ویراستاری جزء مهم ترین مراحل چاپ و نشر نوشتۀ نویسنده می باشد تا بتوانند ایرادات نگارش نویسنده را مرتفع نمایند. سپس بستر را برای دریافت شماره استاندارد بین المللی کتاب یا همان شابک را فراهم می کنند که کد یونیک 10 الی 13 رقمی می باشد. سپس نوبت به مرحلۀ فیپا می رسد که اختصاص فهرست نویسی در پشت کتاب منتشر شده دارد که یک صفحه را به خود اختصاص می دهد. البته برای دریافت شماره فیپا نیز نیاز به گذشت زمان یک هفته ای الی 10 روز دارد. البته لازم به ذکر است که مدت زمان فرآیند چاپ کتاب های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد و نمی توان به طور قطع برای انتشار تمام کتاب ها به آن رجوع نمود. چرا که برخی از کتب نیاز به دقت و ظرافت خاصی در مراحل مختلف چاپ دارد و یا اینکه برای دریافت مجوزهای لازم از سوی نهادهای مربوطه نیاز به فرصت دارد.

چاپ کتاب به زبان انگلیسی

چاپ کتاب به زبان انگلیسی نیز همانند کتب فارسی نیاز به گذراندن مراحل انتشارات و دریافت مجوزهای لازم دارد، با این تفاوت که به زبان انگلیسی نگارش می شود. در نتیجه از نظر اصول نگارش انگلیسی توسط ویراستار مورد بررسی قرار گرفته می شود. عموماً ارائه خدمات چاپ کتاب به زبان های خارجی توسط مؤسساتی که دارای مجوز و نیروی پرسنل تحصیلکرده و مجرب در این زمینه هستند، صورت می گیرد. در نتیجه بهتر است پیش از اینکه نوشته های خود را در دسترس مؤسسه ای قرار دهید، نسبت به سابقه و کارنامۀ انتشارات و چاپ کتاب آنها تحقیق و بررسی نمائید. برای اطلاع از هزینه چاپ کتاب درسی به سایت مراجعه کنید. 

چاپ کتاب با تیراژ پایین       

در حالت کلی دو روش برای چاپ کتاب وجود دارد که می توان به چاپ دیجیتالی و چاپ افست اشاره نمود. در نتیجه متناسب با مقدار هزینه ای که هر کدام از این روش ها به خود اختصاص می دهد. عموماً پیشنهاد روش چاپ کتاب با تیراژ بالا، چاپ افست است ولی این روش برای تیراژهای کم مقرون به صرفه نمی باشد. لذا افرادی که تمایل به چاپ کتاب با تیراژ پایین می باشند، می توانند از امکانات چاپ دیجیتال بهره گیرند. 

چاپ و نشر صالحیان به عنوان یکی از انتشارات معتبر در تهران فعالیت می کند و امکان چاپ کتاب را با عناوین مختلف که مرتبط با رشته های متفاوت باشد را برای نویسندگان محترم فراهم می کند.

آدرس : تهران-میدان انقلاب کارگرجنوبی کوچه شهدای ژاندارمری پلاک ۱۲۷ واحد۳

ایمیل: siycopy@yahoo.com

شماره تماس : ۰۹۱۹۰۸۱۰۱۴۲ - ۶۶۹۷۹۳۰۰

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1014
نمایش همه
علاقه مندی ها ()