سنسور القایی جزء سنسورهای کاربردی است که ماهیت القای الکترومغناطیسی دارد و بدون تماس امکان برقراری جریان الکترومغناطیسی را امکان پذیر می سازد. کاربرد عمدۀ سنسورهای القایی جهت تشخیص و اندازه گیری اشیاء فلزی می باشد. در واقع سنسورهای القایی جریان را از طریق میدان های مغناطیسی بوجود می آورد و موجب تغییر دامنۀ میدان مغناطیسی می شود تا بدین صورت می تواند جریان میان مدار الکتریسیته را تنظیم کند. بدین وسیله از این نوع سنسورها در تشخیص اشیاء فلزی که با یک میدان الکترومغناطیسی در جریان هستند به کار برده می شوند. خرید و فروش سنسور القایی متناسب با نوع دستگاه ها و کاربری های آنها در سطح جهان رایج می باشد. بدین وسیله شرکت های دولتی و خصوصی که در حوزۀ ساخت دستگاه های صنعتی، پزشکی، نظامی و غیره فعالیت دارند، می توانند متناسب با نقشۀ مدار الکترونیکی، خرید انواع سنسور القایی را با قیمت مناسب داشته باشند.

نحوۀ عملکرد سنسور القایی

عملکرد سنسورهای القایی بر مبنای قانون القای فارادی است که مشمول دو ساختار کلی می باشند. یکی از ساده ترین سنسورهای القایی نوعی است که مجهز به سیم پیچ می باشد که با استفاده از اسیلاتور جریان مدار را هدایت می کند. زمانیکه یک جسم فلزی به سیم پیچ نزدیک می شود، موجب تغییرات حالت اندکتانس سیم پیچ می شود. در نتیجه موجب تغییر فرکانس و تغییر جریان موجود در سیم پیچ می شود. سیم پیچ در واقع به عنوان هستۀ فرومغناطیسی عمل می کند و بدین وسیله میدان مغناطیسی شدیدتر می شود و حساسیت دستگاه را بیشتر می کند. از این رو یک کویل بدون هسته فرومغناطیسی استفاده می شود و موجب پوشش دهی کامل سنسورهای القایی در مدار جریانات الکترومغناطیسی دستگاه می شود.

خرید سنسور القایی برای ساخت ماشین آلات مکانیکی ضرورت دارد. لازم به ذکر است که نحوۀ عملکرد دیگر سنسورهای القایی با استفاده از یک سیم پیچ صورت می گیرد که برای تولید یک میدان مغناطیسی به کار برده می شود و تغییرات قابل توجهی ایجاد می کند.

فروش سنسورهای القایی با قیمت ارزان

به دلیل ویژگی های قابل توجهی که سنسورهای القایی در صنعت اتوماسیون صنعتی دارد، موجب بهبود عملکرد سیستم های میدان مغناطیسی شده است. در نتیجه دستگاه هایی که سرعت جریان میدان مغناطیسی در آنها تأثیرگذار می باشد، می توانند از این نوع سنسورها استفاده کنند. از این رو امکان فروش سنسورهای القایی با قیمت ارزان توسط نمایندگی های معتبر برای مشتریان فراهم می باشد.

در حال حاضر انواع سنسور القایی در اندازه های مختلف عرضه می شوند که دارای شکل ظاهری متفاوتی می باشند. معمولاً شکل ظاهری اکثر سنسورهای القایی به صورت استوانه ای یا مکعبی می باشند. ضمن آنکه دارای قطرهای استوانه ای و یا مکعبی متفاوت می باشند. همچنین جنس بدنه سنسور نیز نقش مهمی در انتخاب نوع سنسور القایی دارد. لازم به ذکر است که طول سیم، جنس روکش و نحوۀ نصب سنسور فاکتورهای دیگری است که نقش تعیین کننده ای در عملکرد سنسورهای القایی دارد. سنسور القایی سر تخت، سنسور القایی نامور، سنسور القایی غیر شیل د، سنسور القایی شیلد و ... نمونه هایی از مدل های مختلف سنسورهای القایی است که از نظر شکل ظاهری نسبت به یکدیگر متمایز می باشند. برای اطلاع از قیمت سنسور القایی استوانه ای به سایت مراجعه کنید. 

بنابران هنگام خرید سنسور القایی، بهتر است که شکل ظاهری سنسور را در کنار عملکرد آن در نظر داشته باشید. بدین وسیله از نحوۀ عملکرد سنسور در ساخت دستگاه های الکترومغناطیسی مطمئن خواهید بود. محدودۀ دمای کارکرد، فاصله دید سنسور، نوع ورودی و خروجی، سرعت و فرکانس کاری سنسور و خروجی های خاص برای اتصال به شبکه های مختلف از جمله انواع سنسور القایی موجود در بازار می باشد که بر اساس ویژگی های فنی نسبت به یکدیگر متمایز می باشند.

تهران اتوماسیون از جمله شرکت هایی است که در حوزۀ مشاوره و فروش تجهیزات برقی صنعتی از جمله انواع سنسور القایی و غیره فعالیت می کند.

آدرس : تهران، لاله زار جنوبی، جنب بانک ملت، پاساژ بوشهری، طبقه همکف، پلاک ۶۷

ایمیل : info@teh-automation.com

شماره های تماس : ۳۳۱۱۷۷۲۳  ۰۲۱ - ۳۳۱۱۷۶۵۱  ۰۲۱ - ۳۳۹۴۴۸۴۲  ۰۲۱

تلفکس : ۳۳۹۴۴۸۱۲  ۰۲۱

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 904
نمایش همه
علاقه مندی ها ()