سود پرک یکی از پرکاربردترین ماده های شیمیایی است که با نام های سدیم هیدروکسید، هیدروکسید سدیم، سود سوزآور، چربی گیری صنعتی و کاستیک سودا نیز معرفی می شود. این مادۀ شیمیایی دارای فرمول شیمیایی NaOH می باشد که دارای گرید صنعتی و آزمایشگاهی می باشد. معمولاً درصد خلوص سود پرک به میزان 98% می باشد. مادۀ سود پرک جزء موادی است که دارای شکل ظاهری جامد و سفید رنگ می باشد و در دمای 1390 درجۀ سانتی گراد ذوب می شود. علاوه بر اینکه مادۀ سودپرک دارای چگالی 2.13 می باشد و از ماهید خورندگی قوی برخوردار می باشد. در نتیجه برای نگهداری از آن باید نکات ایمنی را رعایت نمود چون دارای خاصیت جاذب رطوبت هوا می باشد. بنابراین در حفظ این ماده باید دقت قابل توجهی نمود که در مکان غیر رطوبت نگهداری شود.

سدیم هیدروکسید به روش های مختلف تولید می شود که در ادامۀ مقاله به آن اشاره می کنیم: استفاده از روش الکترولیز محلول کلرید سدیم و سودا آهک از جمله پرکاربردترین روش های فرآیند تولید سود پرک می باشند.

با استفاده از روش الکترولیز می توانند میزان قابل توجهی سود پرک تولید کنند که در داخل ظروف الکترولیتی ایجاد می شود. در این فرآیند، از جیوه به عنوان کاتد استفاده می شود و بدین وسیله  سدیم ملغمه شده با آب ترکیب می شود و در نتیجه منجربه تولید هیدروکسید سدیم می شود. در انتهای فرآیند نیز مرحلۀ پیل دیافراگم صورت می گیرد که در این جریان الکترولیت از آند به کاتد حرکت می کند و این فرآیند موجب جداسازی آند از کاتد می شود. بدین وسیله علاوه بر آنکه سود پرک تولید می شود، گاز کلر و گاز هیدروژن نیز بدست می آید. به همین منظور این روش برای بدست آوردن سود سوزآور رایج می باشد.

فرآیند روش سودا آهک نیز به روش واکنش پذیری هیدروکسید کلسیم با کربنات سدیم منجربه تولید سود پرک می شود. در نتیجه شرکت های تولید کنندۀ مواد شیمیایی متناسب با شرایط محیطی و مواد اولیه، مناسب ترین روش را برای تولید این نوع مادۀ شیمیایی انتخاب می کنند.

کاربرد عمدۀ سود پرک

همانطور که می دانید هر کدام از مواد شیمیایی دارای کاربردهای متعددی می باشند که محدود به مصارف صنعتی ندارد و برای مصارف خانگی نیز به کار برده می شود ولی کاربرد اصلی مادۀ سود پرک در صنعت می باشد. از مواد اولیۀ تولید کارتن و کاغذ، بازیافت پلاستیک، نوشابه سازی، صنایع داروسازی و الکل سازی، صنایع کنسروسازی، صنایع غذایی، صنایع نفت و پتروشیمی، صنعت تولید سرامیک، تولید چربی گیرها، از بین بردن تلخی زیتون و .... نمونه های اندکی از کاربرد گستردۀ مادۀ سود پرک می باشد. چرا که کاربرد سود پرک در صنایع مختلف دیده می شود. این نوع ماده جزء ماده های شیمیایی بازی قوی می باشد که حالت خورندگی بسیار بالا دارد و به محض قرار گرفتن در محیط، با رطوبت هوا واکنش پیدا می کند. از این رو این نوع ماده در صنعت پتروشیمی به کار برده می شود تا به واسطۀ آن بتوانند ترکیبات اسیدی ناشی از سوختن گازها را از روی سطوح مختلف از بین ببرند. برای اطلاع از فروش تری سدیم فسفات به سایت مراجعه کنید. 

قیمت فروش سود پرک

معمولاً بسته بندی سود پرک به صورت پک های کیسه ای می باشد که در وزن های 25 کیلوگرمی و یا 1 کیلوگرمی به فروش می رسند. همچنین به صورت پالت بندی و یا شیرینگ شده نیز به مشتریان عرضه می شوند. همانطور که گفته شد، قیمت سود پرک به وزن و نوع بسته بندی جامد و یا مایع سود پرک بستگی دارد.  

فروشگاه اینترنتی دیجی شیمی به عنوان یکی از پیشگامان عرضه کنندگان مواد شیمیایی در سراسر کشور فعالیت دارد و امکان فروش آنلاین سود پرک و دیگر مواد شیمیایی صنعتی و خانگی را برای متقاضیان فراهم نموده است.

آدرس : تهران - میدان خراسان - خیابان 17 شهریور جنوبی 

چهارراه تیر دو قلو - خیابان قاسم مهاجر - پلاک 56

ایمیل : info@digishimi.com

تلفن پشتیبانی : 02136308312 - 02136307526

کد پستی : 1793764611

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 926
نمایش همه
علاقه مندی ها ()