سنسور نوری از جمله قطعاتی است که نقش مهمی در عملکرد دستگاه های صنعتی دارد. در واقع کاربرد سنسور نوری به عنوان یکی از قطعات پایه ای است که بر روی دستگاه های دیجیتالی صنعتی و نیمه صنعتی تعبیه می شود که بتوانند با استفاده از امواج فرا بنفش اشیاء مختلف را از یکدیگر تشخیص داده و یا فاصلۀ اشیاء مختلف را نسبت به دستگاه اندازه گیری کنند. سنسور نوری آینه ای، سنسور نوری یک طرفه، سنسور نوری دو طرفه، سنسور نوری مکعبی، سنسور نوری تشخیص رنگ، سنسور نوری استوانه ای و ... نمونه ای از انواع سنسور نوری عرضه شده، توسط فروشگاه های تجهیزات اتوماسیون صنعتی می باشد.

هر کدام از سنسورهای نوری ساخته شده به سبک های مختلفی طراحی می شوند که بتوان از آن در ساخت دستگاه های پیشرفتۀ مختلفی استفاده نمود که کارایی پیشرفته تری داشته باشند. به عنوان مثال سنسورهای نوری دو طرفه دارای بخش های مجزای فرستنده و گیرنده به صورت جداگانه می باشد. این نوع سنسور نوری شامل ویژگی های مختلفی چون قابلیت تشخیص اجسام در فواصل زیاد، حافظه بالا، تشخیص دقیق موقعیت اشیاء و خطای ناچیز می باشند.

فروش سنسور نوری

اکثر سنسورهای نوری شامل اندیکاتور، گیرنده، فرستنده، تنظیم کنندۀ حس کردن، خروجی و کابل اتصال به منبع تغذیه می باشند. بنابراین متناسب با نوع دستگاه صنعتی که قرار است ساخته شود، نوع سنسور نوری انتخاب و خریداری می شود. با توجه به قدمت اختراع سنسورهای نوری، شاهد کاربرد گستردۀ این نوع سنسورها در دستگاه های دیجیتالی و پیشرفتۀ مختلفی می باشیم که موجب اجرای مکانیزۀ خیلی از فعالیت های دستی شده است. به عنوان مثال داشتن سنسور نوری در دستگاه های تشخیص محصولات آسیب دیده و ناسالم از جمله پرکاربردترین کاربردهای این نوع سنسورها به حساب می آید.

اکثر سنسورهای نوری استاندارد شامل دو پیچ تنظیم کنندۀ سنسوری چون سوئیچ تنظیم کنندۀ آستانه و سوئیچ Light-On /Dark-On می باشند، که البته ممکن است متناسب نوع ساختار سنسور، متفاوت باشد. ساختار کلی سنسور نوری از بخش های فرستنده، گیرنده و مدار خروجی تشکیل شده است که هر کدام از بخش ها دارای عملکرد خاص و ویژه ای می باشند. هدف از استفاده از سنسورهای نوری استاندارد فوتو الکتریک، عدم استفاده از تماس فیزیکی با اجسام، تشخیص اجسام مختلف از فواصل دور، طول عمر بالا، سرعت بخشیدن به اجرای فعالیت های تشخیصی دستی و ... می باشد.

خرید کاربردی ترین سنسور نوری

با توجه به اینکه سنسورهای نوری را در مدل و ساختارهای مختلف طراحی و تولید نموده اند، مهندسان طراحی دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی متناسب با نوع عملکرد دستگاه، خرید سنسور نوری را انجام می دهند که کاربردی باشد. این نوع سنسورها از امواج مادون قرمز برای تشخیص اجسام مختلف استفاده می نمایند که بدون تماس مکانیکی صورت می گیرد. لذا این سنسورها با قابلیت تبدیل نور به سیگنال های الکترونیکی، قادر به اندازه گیری کمیت فیزیکی نور خواهند بود. برای اطلاع از فروش سنسور القایی به سایت مراجعه کنید.

سنسور نوری استاندارد

خرید سنسور نوری استاندارد در ساخت دستگاه های صنعتی به شما کمک می کند که بتوانید انتظارات خود را از قابلیت های سنسور به درستی پیاده سازی کنید. یک چشم نوری در ابتدا از یک فرستنده برای ارسال نور و یک گیرنده برای دریافت نور ساخته شده است. بنابراین زمانی که نور ساطع می شود، توسط جسمی که به آن برخورد می کند، منعکس می شود و میزان نور ارسال شده را تغییر می دهد. در واقع سنسورهای نوری فوتوالکتریک به صورت مادون قرمز و یا مرئی  طراحی می شوند.

قیمت سنسور نوری به فاکتور مهمی چون عملکرد سنسور و مشخصات فنی آن ها بستگی دارد.

تهران اتوماسیون خوشبختانه از ابتدای فعالیت حرفه ای خود، در عرصۀ فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی چون سنسورهای نوری، فیبر نوری و غیره فعالیت می کند.

آدرس : تهران، لاله زار جنوبی، جنب بانک ملت، پاساژ بوشهری، طبقه همکف، پلاک ۶۷

ایمیل : info@teh-automation.com

شماره های تماس : ۳۳۱۱۷۷۲۳  ۰۲۱ - ۳۳۱۱۷۶۵۱  ۰۲۱ - ۳۳۹۴۴۸۴۲  ۰۲۱

تلفکس : ۳۳۹۴۴۸۱۲  ۰۲۱

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 955
نمایش همه
علاقه مندی ها ()