سنسور نوری بدون تماس مکانیکی عمل می کند. این نوع سنسور با تبدیل نور و تغییرات دامنۀ آن به سیگنال های الکترونیکی قادر به اندازه گیری کمیت فیزیکی نور می باشد. در این مقاله قصد بیان مختصری به کاربرد سنسورهای نوری، ویژگی های آن و انواع سنسور نوری داریم. نحوۀ عملکرد سنسور نوری و اینکه بیشترین کاربرد آن برای چه مصارفی می باشد، از دیگر مباحث مهمی است که نقش بسزایی بر روی میزان فروش  سنسور نوری  دارد.

در صورت نیاز به خرید سنسور برای ساخت دستگاه های الکترونیکی با سیستم اتوماتیک می توانید به وب سایت رسمی شرکت تهران اتوماسیون مراجعه نموده و از لیست محصولات این مجموعه، با قیمت ارزان سنسور نوری مورد نظر خود را با برندهای معتبر سفارش دهید.

سنسور نوری چیست و عملکرد آن

سنسور نوری به واسطۀ چشم نوری عمل می کند و دارای یک سیستم فرستنده و گیرنده می باشد. در واقع چشم نوری از طریق فرستنده انتشار پیدا می کند و به واسطۀ گیرنده دریافت می شود. حضور موانع در میان مسیر نور باعث عملکرد از پیش برنامه ریزی شدۀ دستگاه می شود. در واقع گیرنده تمام این تغییرات را تشخیص می دهد و در نهایت به یک خروجی الکتریکی تبدیل می نماید. برای اکثر سنسورهای فوتوالکتریک، منبع نور تولید کنندۀ نور مادون قرمز و یا مرئی است.

بیشترین کاربرد سنسورهای نوری را می توان در مقابل درب های الکترونیکی، سیستم امنیتی ساختمان و غیره مشاهده نمود. سنسورهای نوری از بخش های مختلف تشکیل شده است که عملکرد اصلی سنسور را مشخص می کند. فرستنده ، گیرنده و خروجی سه بخش اصلی از سنسورهای نوری است که محل قرارگیری آنها نقش بسزایی در نحوۀ عملکرد این قطعه خواهد داشت.

قسمت فرستنده مسئول ارسال نور می باشد. این نور حاصل ال ای دی های نیمه هادی می باشد که دارای الگوریتم پالسی مشخص می باشد که باعث تمایز آن با نورهای خارجی و محیطی چون نور خورشید می باشد.

قسمت گیرنده وظیفۀ دریافت نور را به صورت ترانزیستور دارد. در انتها پس از تشخیص نور ارسال شده از سوی فرستنده، آن را به یک سیگنال آنالوگ تبدیل خواهد نمود.

قسمت خروجی نیز سیگنال آنالوگی را از سمت گیرنده دریافت نموده و به صورت off/on تقویت نموده و نشان می دهد. به طور کلی سیگنال تقویت شده در قسمت شمارنده، تایمر، رله و دیگر قطعاتی که نیاز به دریافت نتیجۀ سیگنال خروجی سنسور نوری دارند، مورد استفاده قرار گرفته می شود. نیاز به ذکر است که در سیستم خروجی فتوسل نوری، نیاز به استفاده از ترانزیستورهای خاص چون ان پی ان و پی ان پی است که برای خروجی رله ها به کار برده می شوند.

سنسور نوری یک طرفه، سنسور نوری دو طرفه و سنسور نوری آیینه دار یا رفلکتوری از جمله انواع سنسور نوری هستند که با عملکرد خاص خود، توانسته اند تحول بزرگی در صنعت ساخت دستگاه های الکترونیکی و مکانیزه بوجود آورند.

برای سفارش انواع سنسور نوری می توانید از وب سایت رسمی شرکت تهران اتوماسیون دیدن فرمائید و متناسب با نیاز قطعات الکترونیکی مورد نیاز خود را با قیمت ارزان و با کیفیت اورجینال خرید کنید.

موارد مهم در تعیین قیمت سنسور نوری

قیمت خرید سنسور نوری مانند خرید سنسور نوری استوانه ای به فاکتورهای مهمی چون نوع، جنس و برند آنها بستگی دارد. با توجه به کاربرد مهمی که سنسورها در عملکرد دستگاه های اتوماتیک دارد، انتخاب نوع سنسور نوری از اهمیت بسزایی برخوردار است و می تواند تأثیر مستقیم بر روی عملکرد کلی دستگاه داشته باشد. مدت زمان عکس العمل سنسور نسبت به موانع نکتۀ مهمی است که مرتبط به ساختار سنسور می باشد.

شرکت تهران اتوماسیون به صورت تخصصی در تهران توانسته مجموعۀ خود را راه اندازی نموده و به عنوان نمایندگی معتبر شرکت های خارجی در ایران توانسته انواع سنسور نوری، القایی و غیره را با برندهای لنبائو و هانیانگ عرضه داشته باشد.

 تهران اتوماسیون 

آدرس : تهران، لاله زار جنوبی، جنب بانک ملت، پاساژ بوشهری، طبقه همکف، پلاک ۶۷

ایمیل : info@teh-automation.com

شماره های تماس : ۳۳۱۱۷۷۲۳  ۰۲۱ - ۳۳۱۱۷۶۵۱  ۰۲۱ - ۳۳۹۴۴۸۴۲  ۰۲۱

تلفکس : ۳۳۹۴۴۸۱۲  ۰۲۱

شماره واتساپ فروشگاه: ۰۹۱۹ ۹۲۷۶۹۷۹

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 910
نمایش همه
علاقه مندی ها ()