فیلتر شنی یکی از قطعات مهم و کاربردی است که به منظور جداسازی املاح معلق در آب در داخل دستگاه های تصفیه آب مورد استفاده قرار گرفته می شود. نکتۀ مهمی که در رابطه با فیلترهای شنی وجود دارد، طراحی فیلتر شنی بر اساس حجم ورودی آب و خروجی مورد نظر می باشد. لذا به طور کلی محاسبه فیلتر شنی نیاز به بررسی دقیق سیستم راه اندازی خطوط لوله کشی دارد. در ادامۀ مقاله به نحوۀ عملکرد نازل های فیلتر شنی در پکیج تصفیه آب و فاضلاب می پردازیم.

برای آگاهی دقیق از نحوۀ طراحی و نصب فیلتر شنی در سیستم تصفیه آب، می توانید با شرکت اطلس آب تماس بگیرید. این مجموعه به صورت تخصصی در حوزۀ طراحی و نصب سیستم های تصفیه فاضلاب فعالیت می کنند و دارای سابقۀ طولانی مدت در این زمینه می باشند و می توانند مطابق با نیاز شما، بهترین پکیج را راه اندازی کنند.

نحوۀ عملکرد فیلترهای شنی

همانطور که بدان اشاره شد، هدف از نصب فیلترهای شنی، از بین بردن کدورت، بوی نامطبوع و همچنین ذرات فیزیکی معلق موجود در آب است. طراحی این نوع فیلترها به نحوی است که قابلیت تفکیک سازی ذرات فیزیکی را تا قطر 80 میکرون دارند. البته متناسب با سطح کیفیت آب و نیاز مجموعه پیاده سازی می شود. نکتۀ مهمی که در این رابطه وجود دارد، برای ایجاد شفافیت در رنگ آب مجموعه های ورزشی استخر نیز از دستگاه های فیلتر شنی تحت فشار استفاده می شود. در واقع عملکرد اینگونه فیلتر شنی با اعمال فشار، عملیات جداسازی املاح آب صورت می گیرد. نصب فیلتر شنی در مجموعه های استخر، فیلتر به واسطۀ پمپ های موجود بر روی استخر و کف شور استخر به سوی یکدیگر هدایت می شوند و پس از تصفیه سازی به استخر بازگردانده می شود.

متناسب با پکیج های مختلف تصفیه آب و فاضلاب صنعتی، نیمه صنعتی، تصفیه آب خانگی و ... از انواع فیلتر شنی با محتویات متفاوت مورد استفاده قرار گرفته شود. به عنوان مثال انواع فیلتر شنی فلزی، فیلترهای شنی گالوانیزه، فیلتر شنی FRP، فیلترهای شنی استیل، فیلتر شنی بتنی و یا دیاموتی به عنوان طرح های گوناگون دستگاه فیلتر شنی طراحی و مورد استفاده قرار گرفته می شوند، که ممکن است از قطعات با جنس و عملکرد متفاوت برخوردار باشند.

با این تفاسیر، مجموعه های مختلف متناسب با میزان کیفیت آب و سطح خلوص آبی که برای راه اندازی سیستم صنعتی بدان نیاز دارند، می توانند از تجربیات و دانش کارشناسان فنی شرکت اطلس آب، برای راه اندازی پکیج تصفیه آب و نصب مناسب ترین دستگاه فیلتر شنی استفاده نمایند.

میزان تحمل فشار، نوع تجهیزات جانبی، نوع محتویات داخلی که برای خلوص سازی آب مورد استفاده قرار گرفته می شوند، از پارامترهای مهمی هستند که در طراحی انواع فیلتر شنی، در نظر گرفته می شوند. برای راه اندازی فیلتر شنی و کربنی، نیاز به استفاده از شیرآلات مختلف است که می توان به شیر پروانه ای، شیر فلکه ای، شیر دستی چهار کاره، شیر چند کاره تمام اتوماتیک اشاره نمود. فیلتر شنی یکی از دستگاه هایی است که در مراحل ابتدای دستگاه های تصفیه آب مورد استفاده قرار گرفته می شود، که بتوان از مزایای آن برای جداسازی ذرات معلق فیزیکی تا قطر 80 میکرون استفاده نمود. برای اطلاع از قیمت فیلتر شنی به سایت مراجعه کنید.

پارامترهای متعددی بر روی قیمت فیلتر شنی تأثیرگذار می باشد که در مقاله به برخی از آنها اشاره نمودیم. موارد مختلفی بر روی طراحی و تعبیۀ فیلتر شنی تأثیرگذار خواهد بود و توجه به این موارد، نیاز به بررسی دقیق از سوی کارشناسان مجرب است.

در صورت اجرا و راه اندازی خطوط لوله کشی و نصب سیستم تصفیه آب و فاضلاب، می توانید از تخصص پرسنل مجرب شرکت اطلس آب، برای احداث چنین پکیج هایی استفاده نمائید.

 شرکت اطلس آب 

 آدرس : تهران کیلومتر 20 جاده مخصوص جنب شرکت نفت پارس خیابان

    کیمیا پژوهان خیابان مارال رنگ پلاک 118

            فکس 46076976      تلفن  46073396      46076082  021 

        ایمیل atlasab724@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 758
نمایش همه
علاقه مندی ها ()