سختی گیر رزینی از دیگر دستگاه های پرفایده و حیاتی در طراحی پکیج های تصفیه آب و فاضلاب محسوب می شود. در این مقاله قصد اشارۀ مختصر به مزایا و کاربرد دستگاه سختی گیر رزینی خواهیم داشت. هدف از طراحی و نصب سیستم سختی گیر رزینی، کاهش و یا از بین بردن صد در صد املاح ناخالص موجود در آب می باشد. به عبارتی آب دارای یک سری املاح معدنی است که ورودی مقادیر بیش از اندازۀ آنها موجب طعم نامطبوع و همچنین رنگ کدر آب می شود. از این رو تعبیۀ دستگاه  سختی گیر رزینی می تواند تأثیر بسزایی بر روی کیفیت و درصد خلوص آب خواهد داشت.

شرکت اطلس آب به دلیل داشتن نیروی متخصص فنی در حوزۀ طراحی و ساخت پکیج های تصفیه آب، همواره قادر به راه اندازی انواع سیستم تصفیه آب و فاضلاب می باشد. بنابراین صنایع مختلف می توانند بر حسب نیاز مجموعه، مناسب ترین پکیج را راه اندازی نمایند.

نکات مهم دستگاه های سختی گیر رزینی

این دستگاه ها را برحسب طراحی و نحوه عملکرد می توان در دسته های انواع سختی گیر رزینی اتوماتیک، سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک، سختی گیر رزینی دستی، سختی گیر رزینی تک مخزن و سختی گیر رزینی دو مخزن قرار داد، که عملکرد این دستگاه ها در تعیین قیمت و سرعت فیلتراسیون تأثیر بسیار بالایی دارد.

متقاضیان خرید سختی گیر رزینی در انواع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی با مراجعه به سایت شرکت اطلس آب، می توانند محصولات مورد نطر خود را به سادگی انتخاب کرده و نسبت به ثبت سفارش و احداث هر کدام از آن ها اقدام نمائید. کارشناسان فروش اطلس آب همواره آماده پاسخگویی و پیگیری سفارشات مشتریان هستند.

سختی آب ورودی، ظرفیت مقدار رزین، آنیون یا کاتیونی بودن رزین و زمان دورۀ شست و شو از پارامترهای مهم و حساس در طراحی دستگاه های سختی گیر رزینی محسوب می شوند. تأثیر قابل توجهی بر روی مسائل مرتبط با محاسبات حجم رزین سختی گیر آب خواهد داشت. مقادیر رزین به کار برده در سیستم سختی گیر، می تواند امکان محاسبه ابعاد کلی سختی گیر را میسر سازد. البته مصرف آب تولید، سختی آب، زمان بین دو احیاء و شستشوی سریع از دیگر موارد مهم در حوزۀ محاسبات حجم رزین سختی گیر آب می باشد.

به طور کلی هدف از نصب سختی گیر رزینی، کاهش میزان سختی آب است. پس از مشخص نمودن قطر عدسی های رزین سختی گیر، محاسبات اولیه در خصوص طراحی دستگاه سختی گیر، با رعایت استانداردهای ASME صورت می گیرد. پس از ایجاد قوس لازم در عدسی ها به واسطۀ دستگاه لبه زن، عدسی های سختی گیر ماده تولید شده و در فرآیند از بین بردن سختی آب مورد استفاده قرار گرفته می شوند. فرآیند انجام عملیات سختی گیر رزینی، کمی پیچیده می باشد که در این مقاله نمی گنجد، به طور کامل در این خصوص بحث نمائیم و در مقالات اختصاصی دیگر در رابطه با موضوع نحوۀ ساخت سختی گیر رزینی می پردازیم.

عملکرد سختی گیرهای صنعتی پس از سنگ زنی پلیسه های جوش به واسطۀ دستگاه های سند بلاست ایجاد می شوند و سپس به صورت سه لایه رنگ ضد زنگ و اپوکسی پوشش داده می شود. تا بدین وسیله بتوانند از پوسیدگی قطعات دستگاه در مقابل آب جلوگیری نمود.

رزین کاتیونی ضعیف و قوی و رزین آنیونی ضعیف و قوی از جمله چهار دسته بندی اصلی رزین تبادل کننده یونی محسوب می شوند. رزین سختی گیر پرولایت نیز بهترین نوع رزین سختی گیر است که با اشباح شدن رزین به واسطۀ آب نمک، احیاء می شود.

با توجه به گسترده بودن مباحث مرتبط با سختی گیر رزینی FRP ، می توانید از دانش افراد متخصص شرکت اطلس آب استفاده نمائید.

 

 شرکت اطلس آب 

 آدرس : تهران کیلومتر 20 جاده مخصوص جنب شرکت نفت پارس خیابان

    کیمیا پژوهان خیابان مارال رنگ پلاک 118

            فکس 46076976      تلفن  46073396      46076082  021 

        ایمیل atlasab724@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 759
نمایش همه
علاقه مندی ها ()